Thailand

När vi kom till Thailand så slutade jag att skriva och skriver därför detta i efterhand (29 december 2016) . Men jag väljer ändå att lägga in detta inlägg i mitten av augusti för att få flödet i ordning.

Resa med tåg och båt från Bangkok till Koh Tao

Vi flög in till Bangkok och tog oss till tågstationen där vårt tåg till södra Thailand skulle gå på kvällen. Vi hämtade våra bokade biljetter och hade massor av tid över för att göra… ja, vad då? Vi tog en taxi in till MBK och bowlade bort ett par timmar tills det var dags för oss att ta oss tillbaka till tåget och vår – på denna resa – tågresa.

Vi åkte denna väg: Hua Lamphong – Chumphon med Thai Railways
Class VIP Sleeper
Departure 01 August, 19:30
Arrival 02 August, 04:15

Framme i Chumpon fick vi vänta en timme eller två till bussen gick till den plats där båten skulle ta oss till Koh Tao. Resan gick bra om än lite guppigt och många blev åksjuka (denna gång klarade vi oss).

Koh Tao

Framme på Koh Tao hade vi bokat transport till vårt boende, Palm Leaf Resort. Där hade vi det toppen. Vädermässigt så var det inte lika bra men helt OK. Lite moln, regnigt och blåsigt emellanåt och förstås lite soligt också. Vi kunde koppla av, bara vara och bad plus äta god thai-mat förstås.

Koh Samui

Efter Koh Tao så åkte vi vidare till Koh Samui och där bodde vi på Ibis Bophut. Helt OK hotell med bra läge nära Fisherman Village (nära tyckte jag, Elias tyckte inte att det var lika nära). Vi hyrde bil en dag och åkte runt ön. Även här hade vi det bra.

Bangkok

Sista stoppet på resan var ett par dagar i Bangkok. Vi bodde på Novotel vid Siam. Vilket var bra för då var det nära till shopping och bowling.

Sedan var det dags att åka hem till vardagen igen…